close
戲中的角色Jez從小就希望可以當藝人,因此選擇Britannia High
進入藝校,學習磨練歌舞技巧
但是爸爸希望兒子可以繼承家業,克紹箕裘,讓兒子讀財金系
Jez寫了這首歌Proud獻給爸爸,希望爸爸可以了解自己的夢想
勇敢放他獨立追尋明星夢

Proud (Britannia High-Matthew James Thomas)
以我為傲

All of my life I have watched you
從小我看著你
Climbing mountains, chasing dreams
征服百岳,追求自己的夢想
All of my life you gave me everything
從小你讓我衣食無憂
but you don't have to give the world to me
但你不必給我整個世界

Just say you love me as I am
只要告訴我你愛我 像我一樣愛你
say you want me as I am
告訴我你需要我 像我一樣需要你
say I'm someone in your eyes
告訴我我在你心中佔有一席之地

that's all I want it to be
我所要求的只有如此
Oh, just let me go, I know one day if I'm allowed
只要你願意讓我學習獨立
If I'm allowed, one day I'll make you proud
只要你願意
有一天你會以我為傲
One day I'll make you proud
你會以我為傲

I’m trying to please you now, it's all I seem to do
我能做的只有試著要讓你開心
I'm holding my dreams down, it's breaking me in two
卻離我的夢想越來越遠
我快承受不了
I've got to be me now 'cause there's already one of you
我必須做我自己
而不是走你的路
I'm on my knees so help me please
我誠心地懇求你
拜託你,救救我

Please don't shoot me down
不要阻止我追求夢想
Though you can't see it now
雖然你還不明白
Someday I'll make you proud
但有一天你會以我為傲

arrow
arrow
    全站熱搜

    musicalmania225 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()